Wednesday 5 March 2014

cara urutan terapi dan faedah terapi

For muslimah only….
CARA URUTAN TERAPI UNTUK KESIHATAN / RELAXATION MASSAGE    
Ø Apabila badan letih setelah seharian bekerja atau memang badan sakit-sakit dan lenguh-lenguh, kalau ada yang sanggup mengurut alangkah leganya.
Ø Urutan ini telah wujud sejak zaman dulu lagi merentasi pelbagai bangsa dan budaya. Lain bangsa atau kaum, lain cara urutannya tapi matlamatnya sama iaitu untuk melegakan badan yang letih, stress, mengurangkan sakit yang berpanjangan, merehatkan badan atau sebagai terapi sesuatu penyakit tertentu.

FAEDAH URUTAN:
·       Faedah Menyeluruh

1)Keluarga & Masyarakat: Sentuhan akan meningkatkan rasa kasih sayang serta belaian. Dan dapat mengeratkan perhubungan antara ahli keluarga dan masyarakat.

2)Penjagaan kesihatan: Urutan boleh menolong mengekalkan tahap kesihatan. Ia boleh menjauhkan dari segala penyakit biasa seperti pening kepala, sakit otot dan urat.. Meningkatkan pergerakan tubuh, sistem fisiologi dan system ketahanan serta keseimbangan tenaga dalaman.

3)
Pencegahan: Apabila sistem ketahanan badan bertambah maka ia boleh mencegah masalah seperti sembelit, rasa tertekan (stress), menjadi kebiasaan dalam kehidupan moden, dismenorrheal (menstrual cramps) dan sakit kepala. Dalam keadaan tertentu hingga boleh mencegah penyakit kronik seperti kencing manis dan tekanan darah tinggi.



·       Faedah ke atas Sistem Tubuh


1) Sistem Peredaran: Tingkatan aliran darah, tingkatkan aliran limpatik,rendahkan tekanan darah dan kurangkan bengkak (edema).

2)
Sistem Pergerakan (Musculoskeletal): melegakan tegangan otot, buang toksid daripada tubuh, tingkatkan pergerakan sendi-sendi dan kurangkan kekejangan .

3) 
Sistem Pernafasan: Tingkatkan kadar pernafasan dalaman, lebih banyak udara terutama oxygen masuk kedalam sistem tubuh.


·       Faedah ke atas Minda

Urutan memberikan kesan menyeluruh kesegaran daripada tekanan seharian bekerja atau dari impak persekitaran yang kurang selesa.


·       Faedah ke atas Rohani

Urutan adalah berasaskan tenaga semulajadi mempunyai impak positif terhadap rohani apabila menumpukan sepenuh perhatian ketika melakukan urutan. Setiap titik urutan akan meningkatkan tahap tenaga dalaman.
Top of Form

















Menawarkan urutan terapi /relaxion massage utk uolss yg suka memanjakan diri di Spa.
Jom datang ke True Beauty Series Spa utk mendapatkan rawatan dan servis yg terbaik dari beautician therapist kami yg berpengalaman..gerenti puas hati ...

kami mengalu-alukankan u olls untuk datang try buat rawatan kat sini. Not only tempat yang convinience, senang nak pi , nak parking tapi rawatan yang diberikan amatlah berbaloi dengan harga yang uolss bayar. Senarai harga n service yg kami bagi memang sangat sangat murah u olls. Affordable sangat.

Kami juga menawarkan service ke rumah untuk urutan terapi..

Call for Appointment: puan yanz-0195031624/eija-0194728903
Location:LOT88 bersebelahan DYNAS nasi kandar sungai petani..
                               
Bottom of Form





No comments:

Post a Comment